Aranykerék

„Biztonsági okokból” – 2. rész: „Közös érdek és erő mentén”

Útvonalváltozás az Országos Kéktúra 21. szakaszán

2019. augusztus 07. - Aranykerék

A július 20-án megjelent előző bejegyzésünkben megírtuk, hogy a Magyar Természetjáró Szövetség (MTSZ) érdemi indoklás nélkül, azonnali hatállyal megszüntette a Kékestető és Mátraháza között a déli sípályán haladó turistautat, amely az Országos Kéktúra 21. szakaszának is a része volt. Az MTSZ által…

Tovább

„Biztonsági okokból”

Útvonalváltozás az Országos Kéktúra 21. szakaszán

A kéktúrázókat és a Mátra turistaútjai iránt érdeklődőket váratlanul érhette az a pénteki gyorshír, hogy megszűnik (sőt, a bejelentés pillanatában már meg is szűnt) az országos kék túraútvonal egyik kiemelt szakasza, az egyik legnépszerűbb, ikonikus része. A Mátraháza és Kékestető közötti, a…

Tovább

A Kiskunsági kisvasút újraindítása

A Kecskemét–Bugac kisvasút és vonzáskörzetének fejlesztési lehetőségei

2019. március 24-én jelent meg a Vonattal? Természetesen! blogon A Kecskeméti Kisvasút napjainkban című hiánypótló, előremutató blogbejegyzés. A cikk a vasút jelenlegi helyzetének bemutatásán kívül többek között a vonal újranyitásának kérdését járja körbe, felvázolva a lehetséges alternatívákat.…

Tovább

Jobbra hajts!

Áttérés a bal oldali közlekedésről a jobb oldali közlekedésre

Magyarország közútjain 1941-ben, a második világháború idején, két ütemben tértek át a bal oldali közlekedésről a jobb oldali közlekedésre, a nemzetközi normákat követve, az európai kontinensen utolsó előttiként. Az átállás napján szükség volt a közúti jelzőtáblák áthelyezésére, vagy például az…

Tovább

Légből kapott jelek - 2. rész

Madárgyűrűzés és madárvonulás-kutatás

A jeladókról szóló cikksorozat első részében a meteorológiai ballonok mozgását követtük, egészen a sztratoszféráig, ahol már "a madár sem jár". A második részben is maradunk a jeladóknál, de visszatérünk a troposzférába, azon belül is a madárvilág életterébe. 111 éves múltra tekint vissza a…

Tovább

Légből kapott jelek - 1. rész

Meteorológiai ballonok a sztratoszférában

A kétrészesre tervezett "Légből kapott jelek" című sorozatunk első részében a magaslégköri meteorológiai ballonokról lesz szó. Ezek segítségével kamerák és jeladók küldhetők a felhők fölé, miközben lélegzetelállító felvételek készülhetnek. (A cikksorozat második részében a magasba küldött kamerák és…

Tovább

Az állami díjas záhonyi átrakóbrigád

Fotók és riportok a záhonyi átrakókörzetről (1945-1975)

A záhonyi átrakókörzetben találkoznak a normál és a széles nyomtávú vasútvonalak végpontjai, itt történik meg a különféle vasúti kocsik átrakodása. A világháború utáni évtizedekben a vasúti rakodómunkások létszámhiányban, mostoha körülmények között dolgoztak, a szükséges gépesítés hiányában nehéz…

Tovább